Fru Helge-blogger er innom igjen. Siste uke kan oppsummeres omtrent slik: jobbing, febersyk Simen og mer jobbing. I grunnen veldig mye av begge delene. Ikke den beste kombinasjonen, men med muligheter for å jobbe når knøttene er i seng, går det meste rundt. Uansett - nå er det helg. Ingen feber og ingen jobb.
Den første syrin-kvisten har kommet i hus, ikke fra egen hage akkurat, men den lukter iallefall litt syrin. Gleder meg veldig til jeg kan hente meg en bukett fra hagen på Lunheim. Er nok som jordbær, det er veldig stas å kjøpe de første jordbærene, men de virkelig gode er de norske. Slik er det med syrin også, tror den lukter aller best den man henter i egen hage.
Fatet har lenge vært base for kongler og telyse-holdere i ymse størrelser og former. Det ble plutselig veldig vinterlig med disse konglene. Kongler er vinter, er det ikke? Jeg har ikke "behov" for kongler i juli, eller? Behov og behov, fru Blom...Konglene er borte og pastellene er på plass. Veldig glad i fatet så nå er det fylt med et knippe av vasene mine. Jeg synes faktisk at vasene er fine uten blomster i også. Ekstra fine blir når de bader i sollys.
God helg
♥♥♥




Hei.
SvarSlettSå friske og fine bilder. Litt rart med kongler. De spretter jo ut på sommeren, men de er kanskje mest høst og vinter. Men enn så lenge ligger jo snøen og da er det greit, synes jeg. Har mange selv og de ligger fremdeles fremme.
Klem Mona C
Så koselig med innlegg fra deg igjen. Tenkte på deg akkurat faktisk.:)
SvarSlettDet er mye å gjøre her også så det går litt opp og ned med bloggingen. Det er lov.
Fine og vårlige bilder. Syrin er en av de fineste blomstene jeg vet! Plantet to busker når vi flyttet inn, men det tar nok sin tid før de er store nok til å plukke av. Fordelen med å flytte inn i et eldre hus = ferdig hage. I alle fall mer enn en steinrøys som det var her.
Ha en fin kveld LiSA.
Klemmer fra meg
herlige små vaser du viser frem og en herlig blogg du har.
SvarSlettHerlige ting og vakre bilder, vennen! Enig, nå er det sommer!! Hehe. Plukket bort kongler i dag jeg også og i morgen skal jeg innom Plantasjen på vei hjem fra lekeland, finne noe vårlig, om ike annet. Masse jobb her også i det siste. Har bare vært jobb i hodet mitt i alle fall og det har sugd energien ut av meg. Og syk har jeg også vært. Kjedleig kombinasjon, enig der også.
SvarSlettHåper alt står bra til, sånn ellers!
Fin lørdagskveld til deg, snuppa.
God klem fra Marianne
ååå...Fantastisk samling av vakre vaser.
SvarSlettHERLIG stemning :)
takk for titten!
-Ida Susanne
(sukkertøy for øyet)
Så fint fat pyntet med pasteller og vaser!! Virkelig lekkert og herlig vårlig. Våren må bare komme for min del også. Det skal bli herlig å plykke inn blomster fra egen hage etterhvert!
SvarSlettNå står ranunkler og tulipaner og blomstrer her hjemme. Deilig med friske blomster!!
Håper sjuklingen er på bedringens vei!!
Fiiin søndag til dere!
Goklem Marie :)
Så fin samling med vaser :) Har du fått tak i syriner !! Du er heldig . Det lukter jo så godt . Kongler er vel litt vinter ja, men du har jo skikkelig vårstemning på bordet ditt nå da Lisa :) Så bra at alle er friske nå til helgen , når dere skal kose dere :) Takk for at du vil være med på min lille Give Away :)
SvarSlettØnsker deg en koselig Søndag :)
Klemmer fra Janne
Herlige bilder med så fiine farger! Ja jeg gleder meg også til å kunne plukke inn syriner fra hagen.. Kjenner nesten lukta.
SvarSlettØnsker deg ei fin ny uke Lisa! Klem Vivian